T.C.
GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI
HAYVANCILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
(Arıcılık,
İpekböcekçiliği, Kaz, Hindi)
HAYVANCILIK
YATIRIMLARININ DESTEKLENMESİNE
İLİŞKİN
PROJE UYGULAMA REHBERİ
2017 HAZİRAN
1. BÖLÜM
AMAÇ VE KAPSAM,
YASAL DAYANAKLAR, TANIMLAR, DESTEK VE
KURUMSAL ÇERÇEVE
Bu rehberin amacı uygulayıcı ve denetleyici birim olan
il proje yürütme ve değerlendirme biriminde görev yapan teknik personelin ve
yatırımcıların müracaattan son aşamaya kadar gerekli olan usuller hakkında
genel bilginin sağlanmasıdır.
Bu rehber, arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi
yetiştiriciliğinde üretimin artırılması, kalitenin yükseltilmesi için damızlık
işletmelerinin ve ticari modern işletmelerin kurulmasına yönelik yatırımların
desteklenmesini, yönetimini, başvuru
koşullarını, yatırımcının yükümlülüklerini, yatırıma alınma koşullarını,
yatırım için hakediş düzenlemeyi, teknik şartların belirlenmesini, yatırımların
izlenmesi ve raporlamanın çerçevesini açıklamaktadır.
Bu Rehber,
18/4/2006 tarihli ve 5488 sayılı Tarım Kanunu’na ve 11/03/2017
tarihli ve 30004 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmış olan 2017/9760 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Hayvancılık Yatırımlarının
Desteklenmesine İlişkin Karar ve 15 Nisan 2017 tarihli ve 30039 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanan “Arıcılık, İpekböcekçiliği, Kaz Ve Hindi Yetiştiriciliği,
Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin, Uygulama Esasları Tebliği (Tebliğ No:
2017/20 )”ne göre hazırlanmıştır. 1.3 Tanımlar
Bu uygulama rehberinde adı geçen;
a) Arıcılık Kayıt
Sistemi (AKS): Etiketlenmiş ve tanımlanmış kovanlara ait bilgilerin merkezi bir
veri tabanında kayıt altına alındığı, izlendiği, raporlandığı Bakanlık kayıt
sistemini,
b) Bakan: Gıda,
Tarım ve Hayvancılık Bakanını,
c) Bakanlık: Gıda, Tarım
ve Hayvancılık Bakanlığını,
ç) Banka: T.C.
Ziraat Bankası A.Ş. Genel Müdürlüğünü,
d) Besleme evi:
İpekböceği yetiştiriciliğinde yaş koza üretimi amaçlı inşa edilen taşınmazı,
e) Damızlık kaz: Kaz
yetiştiriciliğinde sürdürülebilirliği sağlamak için oluşturulan sürüdeki
hayvanları,
f) Damızlık kaz
işletmesi: Damızlık üretim amacı ile kurulmuş, Bakanlıktan damızlık üretim izni
veya faaliyet onay belgesi almış, üretime yönelik ticari civciv ve/veya
kuluçkalık yumurta üreten işletmeleri,
g) Dut bahçesi:
İpekböceği beslemesinde kullanılmak üzere tesis edilen kapama dut bahçesini,
ğ) Genel Müdürlük: Hayvancılık Genel Müdürlüğünü,
h) Hak ediş raporu:
İl proje yürütme birimince hazırlanan ödemeye esas olan raporu,
ı) Hak ediş icmali: İl proje yürütme birimince
hazırlanarak il proje ve değerlendirme komisyonu (İPDK) tarafından onaylanan ve
Genel Müdürlüğe gönderilen icmal cetvelini (EK-22),
i) Hibe başvuru
formu: Hibe desteğinden yararlanmak isteyen yatırımcıların başvuru esnasında
dolduracakları formu,
j) Hibeye esas proje
tutarı: Proje uygulama rehberinde belirtilen kriterleri sağlayan hibe desteği
verilebilecek giderlerin KDV hariç toplamını,
k) Hibe desteği:
Karar kapsamındaki Bakanlıkça belirlenecek olan illerde yatırımcılara
Hayvancılık Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin Karar ve bu Tebliğ hükümleri
çerçevesinde geri ödeme beklemeksizin verilen mali katkıyı,
l) İl müdürlüğü: İl
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünü,
m) İl Proje
Değerlendirme Komisyonu (İPDK): Valilik oluru ile vali yardımcısı
başkanlığında; il gıda, tarım ve hayvancılık müdürü, hayvan sağlığı ve
yetiştiriciliği/hayvan sağlığı, yetiştiriciliği ve su ürünleri, tarımsal
altyapı ve arazi değerlendirme, kırsal kalkınma ve örgütlenme ile koordinasyon
ve tarımsal veriler şube müdürlerinden oluşan komisyonu,
n) İl proje yürütme
birimi (İPYB):Valilik oluru ile il müdürlüğü bünyesinde; hayvan sağlığı ve
yetiştiriciliği/hayvan sağlığı, yetiştiriciliği ve su ürünleri, tarımsal
altyapı ve arazi değerlendirme, kırsal kalkınma ve örgütlenme ile koordinasyon
ve tarımsal veriler şube müdürlüklerinde görevli ziraat mühendisleri ve
veteriner hekimler ile il çevre ve şehircilik müdürlüğü, il özel idareleri,
büyükşehir belediyeleri veya il müdürlüğünde görev yapan inşaat, elektrik ve
makine mühendisleri ve teknikerlerinin katılımıyla en az beş asıl beş yedek
üyeden oluşan birimi,
o) İlçe Müdürlüğü :
İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünü,
ö) İşletme: Hayvanların barındırıldığı, tutulduğu, bakıldığı, beslendiği
kapalı, yarı açık veya açık sistem tesis durumundaki yerleri,
p) Karar: 9/1/2017
tarihli ve 2017/9760 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan
Hayvancılık Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin Kararı,
r) Kuluçkahane:
Ticari amaçla civciv üretimi için Bakanlıktan izin veya faaliyet onay belgesi
almış işletmeleri,
s) Merkez proje
değerlendirme komisyonu (MPDK):Bakan oluru ile genel müdür veya genel müdür
yardımcısı başkanlığında; genel müdür yardımcısı, ilgili daire başkanı ve konu
uzmanı teknik elemanlar ile birlikte en az beş üyenin katılımı ile oluşan komisyonu,
ş) Ölçekli Kroki: Başvuru konusu olan tesisin ihtiyaçlarına göre çizilmiş,
ölçekli bir yerleşim planı ve toplam inşaat alanını belirten krokiyi,
t) Taahhütname:
Proje sahipleri tarafından imzalanan ve hibeden yararlanma esasları ile
yararlanıcının sorumluluklarını düzenleyen taahhütnameyi,
u) Tebliğ:
Hayvancılık Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin 15 Nisan 2017 tarih ve
30039 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2017/20 numaralı uygulama esasları
tebliğini,
ü) Termin planı: Başvuru sahibinin
proje faaliyetlerinin takvim yılı içindeki tahmini gerçekleşme aylarının
gösterildiği proje faaliyet tablosunu,
v) Uygulama rehberi:
Başvuru formlarının, yatırım projelerinde aranacak idari ve teknik detayların,
izleme ve değerlendirme rapor örneklerinin, konuyla ilgili uygulama
birimlerince tutulacak cetvellerin içinde yer aldığı Genel Müdürlükçe
yayımlanacak olan bu rehberi,
y) Yatırımcı: Tebliğ ve bu
rehber kapsamında proje hazırlayıp başvuruda bulunan ve başvurusu kabul
edilerek yatırımı gerçekleştiren gerçek ve tüzel kişileri,
z) Yatırım projesi: Bu rehberdeki
esaslara göre hazırlanmış ve onaylanmış projeyi,
aa) Yerel fiyat tespit komisyonu:
Yatırım/Proje kapsamında teklif edilmiş, makina, alet ekipman ve malzemelerin
desteklemeye esas birim fiyatlarını belirleyecek, il bilim, sanayi ve teknoloji
müdürlüğü uzmanı, sanayi ve ticaret odası uzmanı ile il müdürlüğünce
görevlendirilecek konu uzmanlarından oluşan komisyonu,
bb) Yer tespiti: Başvuru sahibinin inşaat
yapacağı alanın il proje yürütme birimi ve kadastro müdürlüğünden/il
müdürlüğünden görevlendirilmiş teknik personel ile (harita
mühendisi/teknikerleri) birlikte tapu kaydında belirtilmiş olan alanın, ada,
pafta ve parsel bilgileri doğrultusunda tespitini,
ifade eder.
Bakanlık
tarafından sağlanacak desteklerin, kaynak dağılımının düzenlenmesinde
Bakanlık yetkilidir. Desteklemelerin kaynağa göre planlanmasında İl
Proje Değerlendirme Komisyonu’nca yatırıma
uygun bulunan ve Genel Müdürlüğe gönderilen yatırımcı listeleri ve proje büyüklükleridikkate alınır. Destek
programlarının yönetimindeki teknik, idari ve mali açıdan yetki ve sorumluluk
Bakanlık İl Müdürlüklerine aittir. İl Müdürlükleri bu yetki ve sorumluluklarını
Kararname, Tebliğ ve Uygulama Rehberinde yer alan usul ve esaslar doğrultusunda
yerine getirirler. Genel Müdürlük ayrıca, Bakanlık İl Müdürlükleri arasında
koordinasyonun sağlanması, destek yönetimine ilişkin olarak Bakanlık İl
Müdürlüklerine yönlendirmede bulunma görev ve yetkilerine sahiptir.
a) Hayvancılık Genel Müdürlüğü
Yatırımların
desteklenmesi kapsamında yapılacak faaliyetlerin idari, mali, mühendislik ve
çevresel uygulamalarla uyumlu bir şekilde yürütüldüğünün kontrolünden, illerden
gelen onaylı listeleri bütçe imkânlarına göre değerlendirerek ilgili Bakanlık
İl Müdürlüğüne iletilmesinden, konu uzmanlarına eğitim verilmesinden, gerekli
tanıtımın yapılmasından, projenin ulusal ve bölgesel düzeyde koordinasyonundan,
izleme ve değerlendirme raporlarının takip edilmesinden ve uygulama usul ve
esaslarının belirlenmesinden sorumludur.
b) Merkez Proje Değerlendirme Komisyonu
(MPDK)
Merkez proje değerlendirme
komisyonu, Bakan oluru ile genel müdür veya genel müdür yardımcısı
başkanlığında; genel müdür yardımcısı, ilgili daire başkanı ve konu uzmanı
teknik elemanlar ile birlikte en az beş üyenin katılımı ile kurulur. Komisyon
başkanının bulunmaması durumunda komisyona ilgili genel müdür yardımcısı veya
daire başkanı başkanlık eder.
1)Yatırımların
desteklenmesi kapsamında yürütülecek faaliyetlerin kontrolü ile bu
faaliyetlerin idari, mali, çevresel uygulamalar ve mühendislik uygulamalarıyla
uyumlu bir şekilde yürütülmesine destek vermek.
2)
Yatırımların desteklenmesi ile ilgili olarak il müdürlüklerinden gelen onaylı
listeleri ve raporları bütçe imkânlarına göre değerlendirmek suretiyle
onaylamak, onayladığı projeleri asil ve yedek olarak listelemek ve bunları
ilgili il müdürlüğüne göndermek.
3) Uygulama
rehberi ve talimatları hazırlayarak Genel Müdürlük onayı sonrasında illere
gönderilmesini, ilgili personele eğitim verilmesini, il ve bölgede Kararın
öngördüğü tanıtımların yapılmasını sağlamak.
4) Hibeye esas
yatırım konularına ait tutarların üst sınırlarını belirlemek.
5) İl
müdürlüklerinde, Tebliğin ve bu rehberin uygulanması ile ilgili olarak ortaya çıkan
sorunların çözümünde etkin rol almak.
c) Bakanlık İl Müdürlüğü
Bakanlıkça ayrılan destekleme kaynağının yerinde ve etkin
kullanımını sağlamak, yönetmek ve denetlemekle sorumludur.
Yatırımların desteklenmesinin, idari, mali, mühendislik ve
çevresel uygulamalarla uyumlu bir şekilde yürütülmesi ile Karar, Tebliğ ve bu
uygulama rehberi kapsamında yapılacak tüm çalışmaların il bazında
tanıtılmasını, uygulatılmasını, sekretaryasını ve koordinasyonunu sağlar. İl
proje değerlendirme komisyonu (İPDK) tarafından yatırıma uygun görülen uygulama
projelerini onaylar. Onaylanan projeleri ve hak edişleri Genel
Müdürlüğe gönderir. Yatırımcılar tarafından verilen proje tekliflerini
liste halinde Hayvancılık Genel Müdürlüğüne ve görevli personelin e- posta
adresine gönderir.
Onaylanarak
yatırıma alınan projelerin termin planına uygun olarak yürütülüp
yürütülmediğini takip eder. Devam eden projeler için
konusuna göre Ek-18 veya Ek-19'da yer alan formu yılda iki kez, biten projeler
için ise Ek-20’de yer alan, tamamlanan yatırım takip tutanağı yılda bir kez
düzenli olarak Genel Müdürlüğe yazılı olarak ve elektronik ortamda e-posta ile
gönderir.
Kararname,
Tebliğ ve Uygulama Rehberinde bulunmayan, bütçe planlaması dışında kalan iş ve
işlemlerde İl Müdürlükleri ile İPDK yetkili ve sorumludur.
ç) İl Proje Değerlendirme Komisyonu (İPDK)
1) Valilik oluru ile vali yardımcısı başkanlığında; il gıda,
tarım ve hayvancılık müdürü, hayvan sağlığı ve yetiştiriciliği/hayvan sağlığı, yetiştiriciliği ve su ürünleri, tarımsal
altyapı ve arazi değerlendirme, kırsal kalkınma ve örgütlenme ile koordinasyon
ve tarımsal veriler şube müdürlerinden oluşur. Her üyenin bir yedeği
belirlenir. Komisyon üyelerinin görevlerini yerine getiremeyecekleri hallerde
bunların yerine, valilik olurunda belirlenen ilgili yedek üyeler görev alır.
Komisyon, toplam üye sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve kararlar oy
çokluğuyla alınır. Oyların eşitliği halinde komisyon başkanının oyu yönünde
karar alınır.
2) Yatırımların
desteklenmesi kapsamında il proje yürütme birimi tarafından hazırlanan
raporları, uygulama rehberindeki kriterlere göre inceleyerek, değerlendirir,
yatırıma uygun bulunan listeleri onaylayarak sonuç tablolarını hazırlar ve
Genel Müdürlüğe sunulmak üzere İl müdürlüğüne gönderir.
3) İl proje
yürütme biriminin düzenli ve etkin çalışması için her türlü idari ve teknik
desteği sağlar.
4) Ödemeye uygun bulduğu hak
edişler için bu rehberde yer alan ödeme icmal cetvelini onaylar ve Genel
Müdürlüğe gönderir.
d) İl Proje Yürütme Birimi (İPYB)
1) Valilik oluru ile il müdürlüğü bünyesinde; hayvan
sağlığı ve yetiştiriciliği/hayvan sağlığı,
yetiştiriciliği ve su ürünleri, tarımsal altyapı ve arazi değerlendirme, kırsal
kalkınma ve örgütlenme ile koordinasyon ve tarımsal veriler şube
müdürlüklerinde görevli ziraat mühendisleri ve veteriner hekimler ile il çevre
ve şehircilik müdürlüğü, il özel idareleri, büyükşehir belediyeleri veya il
müdürlüğünde görev yapan inşaat, elektrik ve makine mühendisleri ve
teknikerlerinin katılımıyla en az beş asıl beş yedek üyeden oluşur. Asıl üyelerin görevlerini yerine
getiremeyecekleri hallerde bunların yerine, valilik olurunda belirlenen sıraya
göre yedek üyeler görev alır.
2) Yatırımın gerçekleştirileceği yerin
tespitinin yapılması amacıyla il kadastro müdürlüğü veya il müdürlüğünden konu
uzmanı bir teknik eleman, inşaat hak edişlerinin düzenlenmesi
amacıyla da il çevre ve şehircilik müdürlüğü, büyükşehir belediyelerinden, il
özel idareleri veya il müdürlüğünden bir teknik eleman bu birim içerisinde
görevlendirilir.
3)
Başvuruların; Karar, Tebliğ ve bu uygulama rehberine göre iş ve işlemlerin
incelemesini yaparak hazırladığı raporu il proje değerlendirme komisyonuna
gönderir.
4)
İl düzeyinde proje hazırlanması aşamasında başvuru sahiplerini yatırım konuları
ve destekleri hakkında bilgilendirir.
5)
Yatırımların uygulamasını kontrol eder, izler ve değerlendirir.
6) Yatırımı tamamlanan projelerde,
bu rehberdeki kriterlere göre hak ediş düzenleyerek il proje
değerlendirme komisyonunun onayına sunar. e) Yerel Fiyat Tespit Komisyonu
İl bilim, sanayi ve teknoloji müdürlüğü uzmanı,
sanayi ve ticaret odası uzmanı ile il müdürlüğünce görevlendirilecek konu uzmanlarından oluşan komisyon, yatırım kapsamında desteklenecek makina,
alet, ekipman ve malzemelerin birim fiyatlarını belirler. Destekleme ödemesinde bu fiyatlar tavan fiyat olarak
kabul edilir.
2. BÖLÜM
HİBE DESTEĞİ UYGULANACAK İLLER, DESTEKLEME KONULARI VE HİBE
ORANLARI, YARARLANMA KOŞULLARI 2.1 .Yatırım Konularına Göre Hibe Desteği
Kapsamları ve Uygulanacak İller
a) Arıcılık Destekleme konuları ve Uygulama İlleri;
Destekleme konuları; bal süzme makinası, bal eritme ve dinlendirme
kazanı, sır alma teknesi, polen tuzaklı boş kovan, elektrik üreten güneş
enerjisi sistemi, seyyar arıcı barakası, bal sağım çadırı malzemelerini kapsar.
Tebliğ kapsamında Adıyaman, Adana, Ağrı, Ardahan, Artvin, Aydın,
Batman, Bayburt, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum,
Giresun, Gümüşhane, Hakkari, Hatay, Iğdır, Kars, Malatya, Mardin, Mersin,
Muğla, Muş, Ordu, Osmaniye, Rize, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Trabzon, Tunceli,
Van illerinde kayıtlı üreticiler desteklenecektir.
b) Kaz ve Hindi Yetiştiriciliği Destekleme
Konuları ve Uygulama İlleri;
Damızlık kaz işletmelerinde yeni kümes ve kuluçkahane inşaatı, makina,
alet ve ekipman alımı, ticari kaz ve hindi işletmelerinde ise yeni kümes
yapımı, alet ve ekipman alımını kapsar.
Tebliğ kapsamında, Kars ilinde 1.000 adet kapasiteli damızlık kaz,
Kars, Ardahan ve Muş illerinde 500’er adet kapasiteli ticari kaz ve Bingöl
ilinde 1.000 adet kapasiteli ticari hindi yetiştiriciliği işletmeleri
desteklenecektir.
c) İpekböcekçiliği Destekleme Konuları ve
Uygulama İlleri;
Bursa ve Diyarbakır illerinde 10 kullanıcılı toplu besleme evi ve
kapama dut bahçesi tesisi yatırımları için hibe desteği uygulanacaktır.
2.2.
Destekleme Konularına Göre Hibe Oranları
YATIRIM KONULARI HİBE
ORANI (%)
Kaz
ve Hindi Yetiştiriciliği 75
(Yeni
inşaat yapımı, makina, alet ve ekipman alımı)
Arıcılık 60
(Alet ve ekipman ve boş kovan alımı)
İpekböcekçiliği 100
(Besleme evi yapımı, makina-alet ve ekipman alımı, dut bahçesi tesisi)
3.BÖLÜM
BAŞVURU YERİ, ZAMANI VE ARANACAK ŞARTLAR 3.1. Başvuru Şekli, Yeri
ve Zamanı
a) Başvurular, bu rehberin yayımlandığı tarihten on iş günü sonra
başlar. Yeni
inşaat yapımı, alet ekipman alımı için yatırımcılar başvuru formu ve ekinde yer
alan belgeler ile yatırımın yapılacağı yerin bulunduğu İl Müdürlüklerine
başvururlar.
b) Başvurular, il müdürlüklerinde kurulan İl proje yürütme birimi
tarafından kabul edilir.
c) Başvuru dosyasına geliş
tarihi ve evrak numarası verilir. Bu tarih ve evrak numarasının başvuru
sahibine de verilmesi zorunludur.
ç) Projeyi
ve/veya yatırım konusu ile ilgili istenilen belgeleri, yatırımın
yapılacağı/ikamet ettiği yerleşim birimlerinin bağlı olduğu il müdürlüklerine
başvuru tarihi ve saati sona ermeden şahsen yapacaktır.
d) Proje
başvuru dosyaları, hibe başvuru formu, değerlendirme kriterleri tablosu ve
sunulabilecek diğer dokümanlarla birlikte iki takım olarak hazırlanır. Bir
takımı İl Müdürlüğü’ne teslim edilir, diğeri de yatırımcı tarafından muhafaza
edilir.
e) Başvuru süresi otuz gündür.
Posta, e-posta, kurye, faks, vb.
yöntemlerle gönderilen başvurular ile Genel Müdürlükçe ilan edilecek olan son
başvuru tarihinden sonra ulaşan başvurular kabul edilmez. |
3.2) Hibe Programlarına Kimler Başvuru Yapabilir
Kararda belirtilen yatırım konularına göre gerçek ve tüzel kişiler
başvuruda bulunabilir.
3.3)
Desteklemeden Yararlanamayacak Olanlar
a) Hibe
desteklerinden kamu kurum ve kuruluşları ile bunların ortaklıkları, (İpekböcekçiliği
yatırımları için köy tüzel kişiliği/kozabirlik veya bağlı kooperatifler bu
kapsamda değerlendirilmez)
b) Diğer kamu
kurum ve kuruluşlarının aynı konudaki faiz ve hibe desteği niteliğindeki
desteklerinden faydalanan yatırımcılar,
c) Kanuni
takipte vergi borcu ve Sosyal Güvenlik Kurumuna prim borcu olanlar,
ç)
5488 sayılı Tarım Kanunu’nun 23’üncü maddesi hükümleri uygulananlar, (İl
Müdürlüklerince ÇKS sisteminden sorgulama yapılır)
d)İflas
etmek veya tasfiye edilmek, ilişkileri mahkemeler tarafından yönetilmek, kredi
verenlerle anlaşma yapmak, işletme faaliyetlerini askıya almış olmak, bu konularla
ilgili işlemlere tabi olmak veya ulusal yasa veya düzenlemelerle benzer bir
durumdan kaynaklanan konumda olanlar,
e)Yüz kızartıcı suçlardan hüküm
giyenler,
f)Destekleme prosedürü ile
ilgili olarak kendi yükümlülüklerini yerine getirememe konusunda ciddi bir
ihlal içinde bulundukları ilan edilmiş olanlar,
karar kapsamındaki
desteklemelerden yararlandırılmazlar.
3.4)
Başvuruda Aranacak Belge ve Bilgiler
a) Hibe Başvuru Formu (Arıcılık için Ek-1, Kaz-Hindi, İpekböcekçiliği
için Ek-2)
b) İkametgah belgesi
c) Yatırımcıya
ilişkin yetkili kurullarından alınmış yetkilendirme kararı (Tüzel Kişilik),
ç) Nüfus cüzdanı fotokopisi (gerçek kişiler için
aslı başvuru esnasında görülüp, onaylanacak),
d) Temsil ve imza
yetkili kişilere ait noter tasdikli imza sirküleri (Tüzel Kişilik)
e) Tahmini Sabit Yatırım Tutarı ve Termin Plan Tabloları (Ek-3) veya (Ek-4)
f) Sabit yatırım yapılacak arazilere ait aidiyet
belgesi. (Ek- 9) veya (Ek-10)
g)İpekböcekçiliği yatırımları hariç olmak üzere, yeni inşaat yaptıracak
işletmelerde inşaatın yapılacağı alan yatırımcıya ait olmalıdır. Yatırım
yerinin eş, birinci derecede akrabalara ve kardeşlere müstakil tapu ile ait
olması durumunda, alınacak noter onaylı muvafakat ile inşaat yapılabilecektir. Üzerine yeni inşaat yaptıracak işletmelerdearsanın yatırımcı ile birlikte birden fazla
kişiye ait olması (hisseli olması) durumunda, her bir hissedarın yatırımcıya
arsa üzerinde inşaat yapılmasına rızaları olduğuna dair yetki verdiğini
gösterir noter tasdikli belge istenecektir. (Yatırımı MPDK tarafından
onaylandıktan sonra)
ğ)Firmanın sermaye yapısı, miktarı ve faaliyetleri açısından nihai
durumunu gösterir Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi tasdikli örneği (tüzel kişiler
için),
4.BÖLÜM
SUNULACAK TEKNİK DESTEK, BAŞVURU DOSYASININ
İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
4.1)Teknik Destek
a) Desteklemeye
başvuracak gerçek ve tüzel kişiler, destekler hakkında illerde bulunan İl
Proje Yürütme Birimine başvurarak, hibe programına ait uygulama rehberleri, başvuru formları
ve bilgilendirici diğer dokümanları herhangi bir bedel ödemeden alabilirler.
b) Verilecek
bilgi, başvuru belgelerinin hazırlanmasında ve uygulamada karşılaşılacak
sorulara cevap vermekle sınırlı olup projenin kabul edilmesi konusunda bir
taahhüt niteliği taşımaz.
İl
Müdürlükleri ve Proje yürütme birimi çalışanlarının, uygulama rehberinde yer
alan konularla ilgili proje hazırlama sorumluluğu bulunmamaktadır.
4.2)Başvuruların
İncelenmesi
a) İPYB yapılan başvuruları evrak kayıt geliş sırasını
esas alarak listeler.
b) Başvuru
dosyası, sadece dosyada olması gereken belgelerin var olup olmadığı yönünden on
beş gün içinde incelenir. İPYB teknik yönden uygun bulunduğu halde, eksik veya
hatalı belgeler ile yapılan başvurularda eksik veya hatalı belgenin
düzeltilmesi amacıyla yatırımcıya süre verir. Verilecek süreyi İPYB belirler ve İl Müdürlüğünce yazılı olarak
yatırımcıya bildirir. Verilen süre içerisinde eksik veya hatalı belge
düzeltilmez ise başvurunun eksik veya hatalı belge nedeniyle kabul edilmediği
İl Müdürlüğü yazısı ile yatırımcıya bildirilir. Başvurunun başvuru koşulları
açısından uygunluğuna karar verme yetkisi İl Proje Yürütme Birimindedir.
c) Başvurular tamamlandıktan sonra onbeş gün içinde incelenen başvurular yatırım
konusuna dikkate Ek-11-12-13’te yer alan
değerlendirme kriterlerine en yüksek puandan en düşük puana doğru sıralanır.
ç)İnceleme sonrasında, Yerel Fiyat Tespit Komisyonu
tarafından belirlenen fiyatlar doğrultusunda konusuna göre Tahmini Yatırım ve
Termin Plan Tablosu Ek-3 veya Ek-4 hazırlanır.
d) Uygun Görülen Arıcılık,
İpekböcekçiliği, kaz, Hindi Projeleri liste halinde Ek-14,
İl Proje Değerlendirme Komisyonuna üst yazı ile gönderilir.
e) İl Proje Yürütme Birimi, kaz-hindi ve
ipekböcekçiliği için tesis yapılacak alanı yerinde inceler. Ek-7 yatırım yeri
tespit tutanağını düzenler.
f) Reddedilen
başvurular için İl Proje Yürütme Biriminin hazırlayacağı gerekçeli rapor İl
Müdürlüğü yazısı ekinde yatırımcıya bildirilir.
4.5
Başvuruların Değerlendirilmesi
a) Başvuruları
onaylama yetkisi İl Proje Değerlendirme Komisyonundadır.
b) Başvurulara ilişkin İl Proje Yürütme Birimince
düzenlenen inceleme raporu ve “değerlendirme puan kriterleri” İl Proje
Değerlendirme Komisyonu tarafından onbeş gün içerisinde değerlendirilir ve
yatırıma uygun bulunan başvuruları değerlendirme puan kriterlerine göre
büyükten küçüğe doğru Ek-14’daki formata uygun şekilde listeler ve komisyon
tarafından onaylanan listeler İl Müdürlüğünce Genel Müdürlüğe gönderilir.
Yatırıma alınmayan veya uygun bulunmayan projeler resmi yazı ile yatırımcıya
bildirilir.
c) İl Proje Değerlendirme
Komisyonu tarafından incelenen ve değerlendirilip uygun görülen proje listesi,
desteklemeye esas olacak şekilde takip eden onbeş gün içerisinde onaylanır.
ç)
Onaylanan liste baz alınarak Destekleme Proje Dosyasında Bulunması Gereken Belgeler
Ek-8 İl Proje Yürütme Birimince yatırımcıdan talep edilerek destekleme dosyası
tamamlanır.
ç)
Merkez Proje Değerlendirme Komisyonu tarafından onbeş gün içinde incelenir.
Gerek bütçe imkânları ve gerekse illerin yatırım potansiyelleri dikkate alınarak
yatırıma alınacak başvurular değerlendirilerek onaylanır.
d) Uygun
Görülen Projeler yatırımlarını tamamlamaları için ilgili İl Müdürlüklerine
gönderilir
5.BÖLÜM
BAŞVURUSU YATIRIMA UYGUN BULUNANLAR İÇİN İSTENECEK BİLGİ VE
BELGELER, YATIRIM TABLOSU, YATIRIMCININ SORUMLULUĞU, YATIRIMA BAŞLAMA SÜRESİ,
PROJE DEĞİŞİKLİĞİ VE SÜRE UZATIMI
5.1) Yatırıma Alınma
a)
İl Müdürlüğü, Merkez Proje Değerlendirme Komisyonu tarafından yatırımı
onaylanmış olan yatırımcılara resmi bildirim yapar. Hangi yatırım konusuna başvurulmuş
ise yatırımı tamamlaması için süreç başlatılır. Arıcılığın desteklenmesinde,
talep edilen makine, alet-ekipmanlara ait faturalar ile Kaz-Hindi ve
İpekböcekçiliği projelerinde inşaat, makine, alet, ekipman ve dut bahçesi
uygulama projelerinin hazırlanmasını ve 30 (otuz) gün içerisinde İPYB’ye teslim
edilmesini yazı ile ister.
b)Eksikliklerin tespiti halinde yatırımcıya bunları
tamamlaması için 10 gün ek süre verilir.
c) İnşaat yatırımı için gerekli her türlü ruhsat ve
yasal izinlerin proje uygulama süresi içerisinde alınması yatırımcı
sorumluluğundadır.
ç) Süresi içinde yatırım konusunun gerektirdiği bilgi
ve belgeleri sunmayan, onaylatmayan veya vazgeçen yatırımcı listeden çıkarılır
ve bu durum yazı ile yatırımcıya bildirilir.
d) Yatırım listesinden çıkarılanların yerine varsa
listedeki bir sonraki yatırımcıya sırası ile teklif çağrısı yapılır. Bu işleme
bütçe imkânları dahilinde devam edilir.
5.2) Yatırımcılardan İstenecek Belge ve
Bilgiler
a) İnşaat Yatırımlarında İstenecek Belgeler:
1. Uygun bulunan projelere ait, İşletmenin tüm
bölümlerini kapsayan, teknik resim kurallarına göre hazırlanmış, detaylı plan,
kesit ve görünüşleri içeren, 1/50 veya 1/100 ölçekli projeler, İPYB tarafından
teknik yönden incelenir. Mimari, statik, sıhhi, elektrik ve makine yerleşim
projeleri2 nüsha halinde hazırlanır, bir nüshası yatırımcıda kalır,
2. Proje başvuru yılı içindeki Çevre ve Şehircilik
Bakanlığınca yayınlanan “İnşaat ve
Tesisat Analiz ve Birim Fiyatları” üzerinden poz numaralarına göre hazırlanan
keşif özeti cetvelleri,
3. Proje uygulama dönemi
içerisinde alınması gerekli yasal izin ve ruhsat işlemlerinin uzun bir süreç gerektirmesi
durumunda, ruhsatı verecek kuruluştan alınacak olumlu görüş yazısı veya izin ve
ruhsatların yatırımcı tarafından hak ediş tarihine kadar temin edeceğine dair
taahhütname,
4. Yatırım tablosu, termin
planı ve gerekli öz kaynak belgeleri,
5. Yeni inşaat yaptıracak işletmeler için hazırlanacak
yatırım projelerinde makine, alet ekipmanlar yer almalıdır.
6. Kümes projelendirmede temel göstergeler için “Çiftlik
Hayvanlarının Refahına İlişkin Yönetmelik”te belirlenmiş olan esaslar dikkate
alınarak hazırlanacaktır.
7. Damızlık kaz projeleri "Kuluçkahane ve Damızlık
Kanatlı İşletmeleri Yönetmeliği"nde belirlenmiş olan esaslar dikkate
alınarak hazırlanacaktır.
b)Yatırım Tablosu Hazırlanmasında Dikkat Edilecek Hususlar
1) İnşaat yatırımlarında tarımsal yapılar için belirlenen
proje yılı için; Çevre
ve Şehircilik Bakanlığınca yayınlanan “İnşaat ve Tesisat Analiz ve Birim
Fiyatları” ve poz numaralarına göre hazırlanan cetveller esas alınacaktır.
2) Yatırım konularına göre
desteklenecek kapasiteler ve hibe limitleri
a)1.000 adet kapasitelik damızlık kaz kümes ve
kuluçkahane inşaat yatırımlarında inşaat, makine alet ekipman için ödenecek
hibe desteği 450.000TL’yi geçemez.
b) 500 adet kapasitelik kaz kümes inşaatı yapımı, alet ve
ekipman alımı için ödenecek toplam hibe desteği110.000TL’yi geçemez.
c) 1.000 adet kapasitelik ticari hindi kümes inşaatı
yapımı, alet ve ekipman alımı için ödenecek hibe desteği125.000TL’yi geçemez.
ç)
Arıcılık desteklemesinde makine alet-ekipman için ödenecek hibe desteği 5.000 TL’yi geçemez.
d)
İpekböcekçiliği desteklemesinde ödenecek hibe desteği 250.000 TL’yi geçemez.
Bu oranların üzerindeki yatırım tutarları yatırımcı
özkaynağı ile karşılanır.
e) Bakanlık yeterli bütçe temini halinde ödemeye esas
hibe üst limitlerini değiştirebilir ve proje uygulama illerinin sayısını artırabilir.
3)Yatırım tabloları KDV hariç olarak hazırlanacaktır.
4)Projenin Uygun Olmayan
Maliyetleri; Destekleme kapsamında değerlendirilemeyecek maliyet unsurları
aşağıda belirtilmiştir.
a) Ruhsatlar, kredi, teminat ve diğer ödemelere
ilişkin her türlü vergi, resim, harç ve sair giderler, döviz kuru zararları,
ikinci el ekipman alımı, arsa ya da bina alımı, cezalar, mali cezaların
bedelleri, borçlar ve gelecekteki muhtemel kayıplar için karşılıklar,
b) Faiz borcu, proje hazırlık çalışmalarının ve
diğer hazırlık faaliyetlerinin maliyetleri, danışmanlık giderleri, ayni
katkılar, personel giderleri,
c) Sigorta, nakliye, maliyetleri,
ç) İdari binalar, bakıcı evi, bekçi kulübesi, yem deposu, basit
onarım, arazi düzeltme ve çevre yapılarının maliyetleri,
d) Proje
kapsamında görev alan kişilerin kusur ve ihmalleri sebebiyle doğacak olan her
türlü ceza, gecikme zammı, faiz ve benzeri giderler,
uygun maliyetlerden sayılamaz.
c)
Yatırımcıların Sorumlulukları
1) Başvuru
zamanından hak edişlerin tanzimi ve sonrasında izleme uygulamalarındaki her
türlü yazışmalarda başvuru formunda yer alan imza sahipleri muhatap alınır.
2) Yatırımın
her aşamasındaki harcamaların dokümanları, tüm satın alma sözleşmeleri (fatura,
ödeme vb.) kaydedilecek ve herhangi bir denetim durumunda hazır olacak şekilde
muhafaza edilecektir.
3) Uygulamada
karşılaşılan sorunların giderilmesinde İl Müdürlüğünün önerileri dikkate
alınacaktır.
4) Sabit
yatırımların yapılacağı yerde, devlet desteği uygulaması ve yatırımın adının
uygun araçlarla (tabela, vb.) görünürlüğü sağlanacaktır. Söz konusu tabelalar
en az 100 cm X 75 cm ebatlarında olup, üzerinde “BU TESİS T.C. GIDA TARIM VE
HAYVANCILIK BAKANLIĞINCA YÜRÜTÜLEN HAYVANCILIK YATIRIMLARININ DESTEKLENMESİ
HİBE PROGRAMI KAPSAMINDA YAPTIRILMIŞTIR” ibaresi bulunacaktır.
5) İl
Müdürlüğünün yapacağı tüm denetim ve izleme ziyaretlerinde kolaylık
sağlanacaktır.
6)Proje
kapsamında görev alan kişilerin kusur ve ihmalleri sebebiyle doğacak olan her
türlü zarardan Bakanlık sorumlu tutulamaz.
ç)Yatırım Projesi Değişikliği ve Erteleme
1) Yatırımcıların, projelerini İl Müdürlüğünce onaylanmış şekli
ile uygulamaları esastır. Bu nedenle projenin ilk planlandığı şekilde
uygulanması sağlanmalıdır. Ancak onay tarihinden sonra projenin uygulamasını
zorlaştıracak veya geciktirecek öngörülemeyen durum yahut mücbir sebepler söz
konusu olursa uygulamanın herhangi bir safhasında İl Proje Değerlendirme
Komisyonu uygun görüşü ve MPDK onayıyla değişiklik yapılabilir.
2) Yatırım maksat ve maliyeti etkilemeyen küçük değişiklikler, İl
Müdürlüğünün ön onayı alınarak yapılabilir. Maliyeti etkileyecek değişiklik
teklifleri İl Proje Değerlendirme Komisyonu uygun görüşü ve MPDK onayı ile
mümkündür.
3)Proje
değişikliklerinde ve ertelemesinde:
a) Yatırımcının
taleplerinin kabulü için yalnızca talepte bulunması yeterli değildir. Bu
taleplerin, nedenlerinin ve değişiklik gerekçelerinin, detaylı olarak ve
belgelendirilerek açıklanması gerekir. Gerekçesi yetersiz ya da mesnetsiz olan
değişiklik talepleri İl Müdürlüğünce reddedilir.
b) Proje
değişikliği, başvuru sahiplerine eşit muamele yapılması ilkesine aykırı düşen
veya proje amacını değiştiren bir niteliğe veya etkiye haiz olamaz. Bu nedenle,
değişiklik talepleri, projenin genel amacını değiştirecek ve bu kapsamda diğer
başvuruların eşitliğine zarar verecek maksat ve nitelikte olmamalıdır.
c) Proje
değişiklik teklifi sadece termin planı içindeki sürede yapılabilir.
ç)
Onaylanan ve yatırıma başlanan projelerin mücbir haller()dışında 1 (bir) yılda tamamlanması esastır.
d) Projede
termin başlangıcı proje yatırıma alındıktan sonra yatırım yerine gidilerek
tutulacak başlama tutanağı tarihi itibari ile başlar ve bir yıl içerisinde
bitirilir.
e) Başlayan
ve devam eden projenin uygulanmasını büyük ölçüde zorlaştıran veya geçici
olarak imkânsız hale getiren ve bu rehberde belirtilen mücbir sebeplerin
oluşması halinde, uygulanacak hibe desteğinden,
projesi onaylanan ve projesinde belirtilen süre içinde yatırımı tamamlanan
işletmeler yararlanır. Termin planındaki sürede tamamlanamayan yatırımlarda
yatırımcının gerekçesi ile yapacağı yazılı başvuru üzerine İl Müdürlüğünün
uygun görüşü ve MPDK’nın onayı ile ek süre verilir.
f) Projenin temel amacını etkilemeyen
değişiklikler;
1. Faaliyetlerde
yatırım tutarını etkilemeyen küçük değişiklikler,
2. Proje
koordinatörü ve yöneticisinin değişikliği,
3. Banka
hesabı değişikliği,
4. Adres ve
telefon numarası değişikliği,
5. Yatırım
tutarını değiştirmeyen ekipman sayısı ve birim fiyat değişiklikleri,
6. Aynı amaca
hizmet etmek koşuluyla ekipmanın üst modeliyle değiştirilmesi gibi uygulamalar,
İPDK yetkisiyle yapılabilir.
d)
Yatırıma Başlama ve Uygulanması
1) Yatırımcı, uygulayacağı yatırım ile ilgili olarak
İl Müdürlüğünce kendisine yapılan tebliğ tarihi itibariyle onaylanan projesini;karar, tebliğ ve rehberde belirtilen usul ve esaslardaki hükümlere ve iş
programına uygun olarak, İPYB tarafından yerinde yapılacak inceleme sonrasında
verilecek yer tespiti raporuyla uygulamaya başlar. Sabit Yatırımlar için,
projesi uygun görülüp yatırıma başlaması için onay verilen yatırımcı en geç bir
ay içerisinde yer tespitini yaptırmak zorundadır. Aksi halde yatırımcının
projesi iptal edilecektir.
2)
Yatırım yerinde İPYB tarafından yapılacak inceleme sonrasında düzenlenecek
yatırım yeri tespit tutanağında (EK-7); yatırım öncesi yatırım sahasında
herhangi bir iş veya işlem, inşaat yapılıp yapılmadığı özellikle belirtilir.
Yatırım yeri tespitinde İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlükleri, Kadastro
Müdürlükleri, Belediyeler, İl Özel İdareleri veya İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Müdürlüklerinden konu uzmanı harita mühendisi/teknikeri Valilik oluru ile
görevlendirilip, ilgili eleman ile birlikte tespit yapılıp, düzenlenecek
tutanak imza altına alınacaktır.
3) Proje
uygulamalarının kontrolü, izlenmesi ve değerlendirilmesi İPYB tarafından
yapılacaktır. Bu çerçevede yapılacak denetimlere ilişkin olarak EK-17’de belirtilmiş
olan ara rapor tutanağı düzenlenir. Bu kapsamda, yıllık yapılması gereken
kontrollerde dâhil olmak üzere İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
personeli, inşaat aşamalarını ve denetimlerini İPYB tarafından verilecek yetki
çerçevesinde gerçekleştirebilir.
4) Yatırımcılarca
gerçekleştirilecek projelerin amaçlarına uygun olarak yapılmasından,
uygulamaların kararname, tebliğ ve
rehberde belirtilen usul ve esaslara göre gerçekleştirilmesinin izlenmesinden
İPYB sorumludur.
5) İnşaat projelerinde yatırımın uygun olarak yürütülmediğinin tespiti halinde, yatırım
sahiplerine on gün içerisinde uygulamaların kararname, tebliğ ve rehber
hükümlerine uygun olarak yürütülmesi konusunda İPYB tarafından bir ihtar yazısı
yazılır. 30 gün içinde İPYB tarafından tespit edilen projeye aykırı uygulamaların
düzeltilmemesi halinde proje iptal edilir ve desteklemeden yararlandırılmaz.
6)Uygulamada karşılaşılan sorunların çözümüne,
İPYB’nin talebi üzerine İl Müdürlüğünün görevlendireceği konu uzmanı teknik
elemanın vereceği rapora göre MPDK karar verir.
7) Proje uygulamalarının her aşamasında tesislerin
fotoğrafları çekilerek dijital ortamda MPDK’ya gönderilir.
6.BÖLÜM
HAKEDİŞE MÜRACAAT VE DEĞERLENDİRME, HAKEDİŞ RAPORLARININ VE
HAK EDİŞ İCMALLERİNİN DÜZENLENMESİ
6.1)
Hak Edişe Müracaat ve Değerlendirme
a) Yatırımın süresi içinde tamamlanmasını takiben yatırımcı,
hak edişlerin düzenlenmesi için İl Müdürlüğüne yazılı olarak müracaat eder.
b) İPYB,
hak ediş belgelerinin düzenlenmesi için yerinde tespit yapar.
6.2) Hak Ediş
Raporlarının Düzenlenmesi ve Onaylanması
a) Genel Esaslar
1) Tamamlanan projeler için hak
ediş düzenlenir.
2)
Projelerde; İnşaat, makine, alet ve ekipman, dut bahçesi tesisi yatırımlarının
tamamlanması ve kaz, hindi projelerinde bunlara ilave olarak, hayvanların
yatırımcı öz kaynağı ile temininden sonra tek seferde ödeme yapılır.
3) İnşaat hak edişlerinde, konu
uzmanı en az bir teknik personelin imzası ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca
yayımlanan İnşaat ve Tesisat Analiz ve Birim Fiyatları üzerinden poz
numaralarına bağlı olarak gerçekleşen keşif özetlerinin bulunması zorunludur.
Keşif özetlerinin İPDK tarafından incelenmesinde, metrajların gerçeğe uygunluğu
denetlenir. Yapılan yatırıma ilişkin onaylanan sabit yatırım ve termin planı
düzenlenir. (Ek-15, Ek-16)
4)Yatırımcı
inşaat için hibe hak edişine müracaatında yasal izinlerini ibraz etmediği
sürece hak ediş düzenlenmez. İPYB’nce uygulama rehberindeki kriterlere göre
hazırlanan ve düzenlenen rapor esas alınarak hak edişler İPDK tarafından (Ek-22)
onaylanır.
b) Desteklemeye esas
inşaat işleri ve makine alet ekipman alımı ve teknik kriterler
1) Yapılan inşaat yatırımları, onaylanan projeye uygun
olacaktır.
2) Yapılacak kaz ve hindi kümesleri kapalı sistem olarak
inşa edilecektir. Kümeslere ait kriterler, genel hatları ile aşağıdaki teknik
özellikleri kapsayacak şekilde olacaktır:
a) Kümeslerde,
damızlık ve ticari kaz için 2,5 adet/m2, hindi için 3,5 adet/m2olacak şekilde taban alanı planlanmalıdır.
b) Damızlık 1.000
adet(800 adet dişi + 200 adet erkek) kapasiteli kaz işletmesinde;
400 m2 lik(10x40m) yetiştirme kümesi, 100m2lik (10x10m) büyütme kümesi, 150 m2’lik kuluçkahane
planlanmalıdır. Kuluçkahane ile diğer kümesler arasında 150 metre mesafe
bulundurulmalıdır.
c) Damızlık kaz
işletmelerinde her biri 800 adet kapasiteli 4 adet gelişim (kuluçka) makinası,
her biri 800 adet kapasiteli 2 adet çıkım makinası,
d) Kuluçkahane için enerji tüketimini karşılayacak
kapasiteye sahip bir adet jeneratör,
e) Damızlık kümesler
için 4 adet galvanizli en az 90x90cm ölçülerinde havalandırma fanı,
f) Damızlık Kaz,
ticari kaz ve hindi kümeslerinde civciv büyütme dönemlerinde kullanılmak üzere
2’şer adet radyant ısıtıcı,
g) Ticari 500 adet
kapasiteli Kaz işletmesinde; 200 m2’lik (10x20 m) yetiştirme kümesi,
ğ)Yemlik ve suluk hesaplamalarında 15 adet kaz veya
hindi için 1 adet oluk tipi yemlik ve 1 adet açık suluk ya da nipel hindi
suluğu,
h) Ticari 1.000 adet
kapasiteli hindi işletmesinde; 285 m2’lik (10x28,5 m) yetiştirme
kümesi,
i) Ticari kaz ve
hindi kümesleri için bölge şartlarına uygun sayıda ve ebatta galvanizli
havalandırma fanı,
j) Mahya yüksekliği
tabandan itibaren 480cm, yan duvar yüksekliği 270 cm (160 cm. tuğla-taş vb.
üzerine 80 cm. olacak şekilde pencere ve 30 cm. kiriş) olması ve zeminin kolay
temizlenmeye uygun pürüzsüz beton olarak inşa edilmesi,
k) Kümes duvar ve
çatısında ekonomik ve standartlara uygun yalıtım malzemesi kullanımı,
planlanmalıdır.
3) İpekböcekçiliği yatırımları için yapılacak teknik
özellikleri aşağıda belirtilen 10 kullanıcılı besleme evi için net kullanım
alanı minimum 800 m2 olacaktır.
Besleme odası, Depo, Eğitimci odası net
kullanım alanı ölçüleri:
a) Besleme odası 10
m x 6m = net 60 m2 Toplam net
600 m2
b) Depo (yaprak için) 1,5m
x 4m = 6 m2 veya 1,2m x 5m = 6 m2 Toplam net 60 m2
c) Eğitimci (görevli) odası 6 x 6 = 36 m2
ç) Kerevet taban
alanı minimum 33 m2 (kerevet 4 katlı)
(kerevet
ölçüsü 2,1 x 5 = 11m2 ve her bir besleme odası için 3 adet)
d) Tavan
yüksekliği minimum 3,2 m
e) Besleme evi
girişi ve ana koridor genişliği minimum 2 m
Çatı ve Yan Duvar Kaplamaları:
Çatı
ile binanın iç duvarları, içerisinde yalıtım malzemesi bulunan polietilen
filmli sandwich panel ile kaplanacaktır. Kullanılan yalıtım malzemesi 5 cm’lik
özel polyester olacaktır.
Yan duvar Kaplamaları:
Oda
içerisindeki profillerin örtülmesi için poliüretan panel kullanılacaktır,
panellerin kalınlığı 40 mm olacaktır.
Ana Giriş
2 X 2.5 m
ebatlarında sürgülü kapı yapılacaktır, kapı 40 mm çapında poliüretan panel ile
kaplanacaktır.
Soğutma Panelli Otomatik Basınçlı
Havalandırma Sistemi ve Elektrik Panosu:
Soğutma panelleri: Duvara
monte edilebilen panel ve fan sistemi olacaktır. Büyüklüğü toplam alanla uyumlu
olacaktır.
Isıtma sistemi: Sıcak hava
ısıtma sistemi kullanılacaktır.
İnficar Makinası: maximum
48 m3 inficar odası ve 230 ısı - % 85 nem oranı olacak
şekilde (sadece Kozabirlik ve bağlı kooperatiflere ait projeler için)
Elektrik panosu: Pano
üzerinde oda içerisindeki ısı ve nem oranını gösteren ve istenilen sıcaklığa
ayarlanmasına imkan tanıyan dijital termostat bulunacaktır.
Alet ekipman: kerevet,
merdiven, kesme bıçağı/makası, kesme tahtası vb.
4)
İpekböcekçiliği yatırımları kapsamında, 10 kullanıcılı kapama dut bahçesi net
kullanım alanı minimum 10 dekar olacak şekilde tesis edilecektir.
Kapama dut
bahçesi tesisinde; her üretici için, sınırları belirlenmiş 10 ayrı parselde
1’er dekar arazi olmalıdır. Parsellere sıralar arası 2,5 metre, sıra üzeri 1,5
metre olmak üzere asgari 260 adet ichinosa çeşidi dut fidanı dikilecektir.
5) İnşaatların hak edişleri,
başvuru anındaki proje yılı için Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca yayınlanan
“İnşaat ve Tesisat Analiz ve Birim Fiyatları” üzerinden poz numaralarına göre
hazırlanan cetvellerdeki fiili gerçekleşmeye göre yapılır. Yapılan hak ediş
tutarı, onaylanan Sabit Yatırım Tutarı Tablosunda (Ek-15-16) yer alan yatırım
tutarı miktarından fazla olamaz. Bu oranların üzerindeki yatırım tutarları
yatırımcı tarafından ayni katkı olarak sağlanır.
6) İnşaat hak edişlerinde;
gerçekleşmeler poz numaralarına göre düzenlenecek ve hak edişte konu uzmanı bir
teknik elemanın (mühendis/tekniker) imzası mutlaka bulunacaktır.
6.3) Hak Ediş İcmallerinin Düzenlenmesi
a) Ödemeye
uygun bulunan hak edişler için rehber ekinde yer alan Ödeme İcmal Cetveli (Ek-22)
düzenlenir. İl Proje Değerlendirme Komisyonunca onaylanır ve hak edişlerin
birer suretleri MPDK’ya gönderilir.
b) Ödeme
İcmal Cetveli, MPDK’nca incelenir ve uygun bulunanlar için yatırımcıya ödeme
yapılmak üzere hak ediş belgesi bankaya gönderilir.
c) İnşaat,
Makina Alet ve Ekipman için Hak ediş dosyasında aşağıdaki belgeler
bulunmalıdır.
1) İnşaat durum raporu,
2) Poz numaralarına göre hazırlanmış inşaat metraj özetleri
3) İPDK onaylı ödeme icmal cetveli (Ek-22)
4)
İşletme inşaat yatırımının tüm aşamalarını içeren fotoğrafların bulunduğu CD.
5)
Makina, alet ekipman tespit tutanağı (Ek-21)
6)
Makina, alet ve ekipman alım faturaları
7. BÖLÜM
TAMAMLANAN
YATIRIMLARIN DENETLENMESİ VE CEZAİ İŞLEMLER
7.1) Yatırımların Denetlenmesi ve Cezai
Hükümler
a)Yatırımın tamamlanması ve hak ediş ödemeleri
sonrasında inşaat yatırımları için, işletmeler 5 (beş) yıl süreyle yılda en az
iki defa ziyaret edilerek hibe desteğinden yararlanan yatırımcının Karar,
Tebliğ ve uygulama rehberindeki hükümler uyarınca taahhütlerini yerine getirip
getirmediği tutanakla tespit edilir.
b)Yapılan denetimlerde, yatırımı devam eden projeler
için dönem raporu (Ek-18-19) ve biten projeler için izleme formu (Ek-20) düzenlenerek dosyasına konur, bilgilendirme amaçlı
MPDK’ya gönderilir.
c) Yapılan denetimlerde, işletmesinde noksanlık tespit
edilen yatırımcıya Bakanlık İl Müdürlüğünce eksikliklerinin giderilmesi için
süre verilir. Verilen süre sonunda eksiklik giderilmezse hukuki süreç
başlatılır.
d)Yatırımcı, İPDK’nın bilgisi ve onayı olmadan işletmede
değişiklik yapamaz.
e)Haksız ödendiği veya taahhüdünü yerine getirmediği
tespit edilen yatırımcıya yapılan destekleme ödemeleriyle ilgili yasal işlem
başlatılarak, ödemenin yapıldığı tarih itibariyle, 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre ilgililerden tahsil
edilmek üzere ilgili vergi dairelerine intikal ettirilir.
f)İdari hata sonucu düzenlenen belgelerle yapılan
ödemeler hariç olmak üzere, desteklemelerden haksız yere yararlandığı tespit
edilen yatırımcıya 5488 sayılı Tarım Kanununun 23 üncü maddesi hükümleri
uygulanır.
()Bakanlığın
verdiği destekleme kapsamında, mücbir sebep olarak kabul edilebilecek haller
aşağıda belirtilmiştir:
a. Olumsuz iklim şartları ile deprem, sel, yangın, çığ,
toprak kayması, yıldırım düşmesi gibi doğal afetler,
b. Proje yararlanıcısının en az üç ay süreli
hastalıkları, yaralanma sonucu iş göremez hale gelmeleri,
c. Genel kanuni
grev,
d. Genel salgın hastalık,
e. Kısmi veya genel
seferberlik ilanı.
|